FRAKT

Efter beställning är gjord skickas inom 24 timmar en leveransbekräftelse till din epost. Den leveranstidpunkt som anges är ett preliminärt datum. Du som kund kommer att bli uppringd av transportföretaget innan leverans och då få närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Vi samarbetar med DHL och Schenker.

För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.

Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras. Om några skador kan synas på emballage eller på varan vid mottagandet ska detta noteras på fraktsedeln innan mottagaren kvitterar fraktsedeln. Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Fraktfritt gäller för beställningar över 2500 SEK. För beställningar under 2500 SEK debiteras 250 SEK i fraktavgift.

Leverans till öar:
Vid leverans till öar som saknar broförbindelse avtalas leverans särskilt för pris, leveranstid och leveranssätt. Vid önskemål om leverans till skärgårdsö levererar vi fraktfritt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö. Var god och uppge om ni önskar direktleverans till ö redan vid er beställning då vissa varor behöver emballeras på ett visst sätt.

TRANSPORTSKADA

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Golvprofil för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, skall du genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras. Anmäl därefter skadan direkt till vår backoffice-avdelning på tel 0515-16700 så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Vi ber dig att göra denna anmälan till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundtjänst. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

För företag gäller leveransvillkor DDU 022 ”Fritt olossat angiven leveransadress”.

fil så tillämpas köplagen. Om returrätt ges enligt köplagen kan returavdrag på 15 % av varans värde tillkomma utöver kostnad för returfrakt.

LEVERANSTID

Golvprofil har som mål att leverera inom 3 dagar från det att beställningen mottagits. De produkter som ej är lagerförda måste beställas från fabrik och dessa produkter har en leveranstid på 5-7 dagar. I de fall leveranstiden som anges på din leveransbekräftelse inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning. Kontakta kundtjänst senast 2 dagar efter du lagt din beställning om du önskar ändra status på din order. OBS! En icke lagerförd vara som har börjat produceras enligt er beställning kan inte ändra status och går därmed ej att makulera.

LEVERANSFÖRSENING

Vid leveransförseningar informeras du alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar är t ex när en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Golvprofil förbehåller sig rätten till friskrivning från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

EJ MOTTAGEN ORDER

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut.

Totalsumma:
    Till kassan